160. Bättre och bättre dag för dag...

1459
Jobb jobb och jobb, de fixar de nog, med jobb.

Känner en längtan efter en Disneyfilm, en filt och en kramkompis. Film kan jag fixa (det duger bra med Astrid Lindgren också), filtar finns, men Viktor är inte hemma, så någon kramkompis blir det inte  ): Hela kvällen förstörd!

Fundrar lite på vad jag ska ta mig för ikväll, kanske orkar ta tag i det där med glasbordet? Jag skulle faktiskt vilja ställa ner det i förrådet, fast jag tycker om det också. Så skulle jag vilja sätta upp en lång Lackhylla på väggen, ganska lågt. Kanske, men jag vet inte. Orkar inte, tycker inte att jag har pengar, och vad ska jag ha på hyllan?

Imorgon kommer Nimbus, och kanske passar det bra att kalla honom Valdemar? :P Det var Elise som kom på det, och det blir ju bra. Karlarna får börja på V (som Viktor), så får damerna hålla sig till S (Sonja, Selma, Signe, Sigrid, Solveig)

Nyss kom en tant till mig i luren och ville ha hjälp. Så tryckte hon på en knapp och försvann? Hallå hallå hallå, ingen där. Tur att det inte är så långa köer idag då! Nu är det inte ens någon kö alls.. då får man sitta och vänta på någon att hjälpa/stjälpa/bli utskälld av.. men det är väl skönt som omväxling. Imorgon slutar jag 15:15, och ska hämta Nimbus, kanske hämta bil först? Men jag har inte hört något så jag antar att det dröjeeeeeeer. (Precis som Viktor)...

Hmm.. kanske ska flytta symaskinen och sygrejerna till en garderob, och ställa den fula hall-bokhyllan i förrådet, och ställa den lilla stolen och det lilla bordet i hallen istället? Think I will, men då kanske Viktor blir ledsen när pigtittaren försvinner?? Awh, vad jobbigt ): och jag kan inte göra det utan att han går med på det, för jag får inte ner bokhyllan i förrådet själv :P Men jag kanske kan gå ner och vika lite kartonger istället, göra lite plats? Och sen tjata på mamma att hon ska komma och hämta barskåpet och frysen? Och ta upp en nätverkskabel som jag ska ha när jag har datorn med mig? och märka cykeln med lägenhetsnummer så att den inte blir bortrensad i den stora Cykelrensningen om någon vecka O: Skulle vilja ha någon annan stans att ställa kistan också, och ha ett normalt tv-bord. Och så skulle jag egentligen vilja ha en soffa som inte katten sprungit så mycket på, eller åtminstone en där det inte syns lika mycket. Pengar pengaaar!

Nu när rasten är slut 1530 är det bara EN timme kvar av denna arbetsdag, då ska jag hämta cykeln i mormors garage (och ja, jag promenerade imorse och det var helt okej) och sen cykla hem och göra något av allt det där jag tänkt. Och laga mat åt mig själv, och titta på disney-film utan kramkompis D:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback