129. Introducing...

1840.


Sigrid!

dtkdtyuko


Döpt efter min mormors mor, med mormors välsignelse (Det var faktiskt hon som föreslog det). Hon kom med min mor imorse och har satt griller i huvudet på Signe. Hon vägrar äta morot och hon vill absolut inte sitta i sitt hus. Medan mor och jag tittade på Brokeback Mountain låg hon i mitt knä och slappade. Hon är söt och luktar sådär gott som bara marsvin kan göra ^^

Om en dryg timme kommer Viktor hem och kan beundra underverket han också ^^

Buren är inredd och försedd med diverse gottis ifall hon nu skulle få aptit för något annat än hö.
Hon har i övrigt:
~Ett hus med dörr och tittfönster
~En röd matskål med mat
~En vattenflaska som är delvis röd (syns lite längst till höger)
~En tuggpinne
~En röd leksaksboll
~Ett rött hjärta som prydnad
~En tegelsten att sitta på vid höhäcken
~En höhäck med mumsigt hö
~En boll med sallad
~En morotshållare med tillhörande morot
~En saltsten med rött fäste
~En fruktstång med rött fäste

Och på buren ligger också de nyligen modifierade handdukarna. En randig ful och en röd, båda med plastad frotté på baksidan, så att hon kan kissa bäst hon vill när hon sitter i knä ^^

sfjgyjkt

Hon är redan en mycket snäll och lugn flicka. Visserligen är hon väldigt tveksamt inställd när man kommer till buren, med all rätt. Det är första dagen ensam utan sina syskon. Men så fort man plockar upp henne är hon nyfiken. Har ätit en liten salladsbit ur min hand redan (:

Jag har väntat så länge på just den här dan, och det är skönt att den äntligen kommer!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vet du att Viktors mormors mor hette Sigrid? :-)

2007-01-10 @ 18:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback