127. Vacker och lugn.

1819.
Sandra lyssnar på Hovet och försöker köpa en sak, men det går inte! Jävla skit.

Annars är jag bara trött och grining. Tur att jag lagade mat igår, för det orkar jag verkligen inte idag. Jag önskar att det var fredag idag ):
Säljtävlingen gick sådär, jag är inte helt nöjd. Men bättre än väntat, jag tänkte fortsätta på detta vis resten av månaden, så ska det inte vara några problem att få bonus iallafall, maxbonus är en annan sak.

Saknar min mamma en massa. Idag var det omöjligt att få tag på både henne och Peter både hemma och på mobilen, så jag blev jätteorolig. De har ju aldrig sina mobiler avstängda!
Självklart var det inte fel alls, hon hade bara inte varit inne och det var dålig mottagning, men ändå.

Det är helt sjukt hur beroende man blivit av att ha mobiltelefon själv, och av att andra ska ha det. Innan varje Svensson hade telefon hemma fick man gå och knacka på eller skicka ett brev om man ville något. Hade man tur hade den man sökte en snäll och häftig granne med telefon man kunde ringa till istället.
Och innan dess, när bara självaste godsherren hade telefon, och bönderna som gjorde sitt dagsverke fick meddelande därigenom att frun som låg på sjukhus blivit sämre. (Ja, jag har tittat för många ggr på KullaGulla!)

Jag skriver bara brev till Anton ibland, eller rättare sagt jag gjorde förut. Fast jag skickar å andra sidan inga mail heller, men ändå. Vad har hänt med vår värld?
Malin på jobbet sa att mamma och Peter kanske bara hade stängt av telefonerna för att de ville vara ifred och kolla på en film. Och varför inte? Varför behöver jag få panik bara för att jag inte får tag på henne just precis då? Uusch..

Iallafall!
Jag var in till Furulunds och köpte en meter plastad frotté. Jag fick den för 80 spänn för att det var ett svart litet streck på den (den skulle annars kostat 119), och inte sa jag då att jag struntade fullständigt i det svarta strecket :P
Och så köpte jag en annan liten stuvbit. Varför vet jag inte, jag har ingen aning om vad jag ska göra med den.

Under the sea ^^

Och så har jag betalat tillbaka Viktors pengar som han nog har glömt att jag är skyldig, och jag har förvånansvärt mkt pengar över ändå (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback