146. Release me.

1819.

Först vill jag bara påpeka att
husdjur är bland det bästa man kan lägga tid och pengar på.

Idag är det söndag, en lat och bekväm sådan. Jag har läst ut den andra boken i trilogin Maktens vägar, och det är spännande nästan konstant. Den tredje bör hinna bli klar innan lånetiden går ut, så spännande som det är.

Vi har ätit pastasallad och läst och sorterat våra garderober. Jag ska snart fullfölja arbetet med att få sovrummet att se respektabelt ut igen efter det. Sen hade jag lite lust att sy, men vi får se, klockan är redan mycket. Och så har vi hunnit gå igenom ekonomin för sommaren, det ser okej ut. Nu väntar jag bara på lön, då ska jag köpa ett par nya skor.


diktykyk

När jag är på jobbet och tiden går sakta, eller för fort, så häckar jag en hel del ute i etern, jag surfar runt på lite ställen jag brukar glömma hemma. Som t.ex Aftonbladet. Ibland avigheter och ibland kan man roa sig ganska långa stunder med liknande. Ibland tjuvlyssnar jag, ibland kollar jag min mail. Och man hittar roliga saker, som till exempel fru Klang, som äntligen får vara naken. Eller alldeles för trötta/okänsliga korrekturläsare, om de ens finns?

image141




Ibland hittar någon annan det roliga först,
och jag kan skratta got flera gånger under
en dag, ofta tillsammans med Elise.

Som den här
v
v
v

image142


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback