111. I'm on my way.

2107.
Idag är vi varit äkta arbetslösa och sovit lite för länge. Sen gled vi till Ica och hem igen, gjorde tacos och nu sitter vi här. Jag har fixat med en del julklappar.. Måste köpa papper att slå in med!

Lyssnar på feelgood. Mår bra. Tänker på bra saker ^^

argyasthwri

The Pretenders - I'm on my way


wTAERYAYR

Smiffenpoofs - Does your mother know



I måndags var sista dagen på jobbet och det kändes konstigt. itt skrivbord blev alldeles tomt och dött och snart sitter någon annan där och stökar. Det var sorgligt, jag visste inte att så många tyckte om mig. Eller så spelar de bra!
Imorgon ska jag ut och äta med dem. Eller iallafall med några. På fredag ska vi till Åsa och mysa. Sen ska vi till Bråten en stund. Sen ska jag fortsätta söka jobb vs. vara en slacker. På arbetsförmedlingen tyckte de att jag hade koll, och "det ska nog inte bli några problem för dig att hitta jobb". Sen passade jag bonussyster och lillkusin. Vi shoppade en stund, och jag kan inte tänka mig annat än att de kommer att bli sådana där som jag aldrig var. Med senaste jeansen och såna där örhängen som de tuffa tjejerna har.

wsegadjmsfyk
Jason Mraz - I'm yours
När vi precis skulle gå från Toves 16-årsfirande satte hon sig och plinkade den här på gitarren. Det var jättefint, och om jag var mamma och min dotter gjorde så skulle jag gråta, eftersom jag är sån.

Jag har också märkt hur tråkig jag är. Jag jämför mig med Viktor och med hans blogg. Han har vettiga eller väldigt kontstiga/roliga saker för sig på bloggen som folk reagerar på. På mig reagerar ingen. Kan kanske ha att göra med att det bara är lillebror och morbror i min familj som surfar runt. Och morbror är utomlands, och lillebror skiter väl fullständigt i vad jag gör (:

Det blir iallafall buss/tåg på fredag, för vinterdäcken är inte bytta än. Det har dock inte att göra med att jag inte kan, utan med att en balk har rostat sönder, så orginaldomkraften inte funkar på just det stället. Så mamma ska komma med en riktig garagedomkraft! När däcken skulle bytas i våras var det EN enda hjulbult som satte käpparna i hjulet. Så jag var tvungen att ringa till morfar som fick banka loss den ^^


asgwshsh
Laleh - Invisible

Idag har ju förresten snön kommit! Jag glömde ta kort, men ska fixa det sen! Signe har hållit sig inne, och vi hade problem med att få upp bildörrarna. Fläkten i bilen låter fruktansvärt till och från. Viktor tycker att vi ska skita i att laga hjullagret och bara köra tills bilen ger upp. Själv tycker jag att vi köper hjullager och en rattmuff så är saken biff!

Sista dagen blev också en knäckdag! Jag slog mitt eget personliga rekord med ganska mycket, och stod högst på statistiken för andra gången i världshistorien (alltså min historia på företaget). Kändes skönt att iallafall nästan kunna gå därifrån med huvudet högt. Istället för att baka bullar bjöd jag på lösgodis, det gick hem.

gwsghwgw
The Proclaimers - I'm gonna be (jag är kääär i den låten)

Och igårkväll svek jag Carl ännu en gång, jag är en dålig människa. Viktor stängde av min dator utan att fråga (!!) och jag orkade inte börja om ): Kan du förlåta mig?

Nu ska jag nog iallafall plantera mina blomskott! Under tiden är det Sandramusiken som domderar!


2204.
Det kom en huvudvärk ):

Källor:
http://www.pretendersarchives.com
http://www.smith.edu/smiffenpoofs/
http://www.muhlenberg.edu/studorgs/MAC/MUSICpic/mraz.jpg
http://www.laleh.se/
http://www.proclaimers.co.uk/2003/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback