123. Need to be better prepared.

2040.
Sandra och lillebror sitter framför datorn och rockar fett. Vi lyssnar på Weezer och pratar om Green Day och band som är lika varandra.

Det är dagen före dopparedagen och vi längtar efter våra julklappar (apparently ;)
Vi har ätit tomtegröt och alla utom jag har provsmakat skinkan. Varför gör man så? Det är ju imorgon det är julafton.. Men iallafall är det gott med vörtbröd, ledighet oh landbygdsluft. Barnen leker och slår ihjäl varandra, vad romantiskt.

Mormor hjälpte mig att fixa sista julpiffen hemma innan jag åkte hit, så nu blev det äntligen julgardiner iallfall, jag hade gett upp hoppet. Signe springer ut och in i kattluckan och har kommit sin mor såpass nära att de kan ligga på en halvmeters avstånd och sova, bara inte morsan ser en :P

Jag saknar VIktor såklart.. Känns tråkigt att inte dela en sån mysig högtid med varandra. Något som får mig att reflektera över hur bundna vi är vid våra traditioner. Jag vill vara med Viktor på julen, men jag begär inte att han ska sitta hos min familj helt "ensam". Och själv kan jag inte föreställa mig att offra mig och åka till HANS familj. Då blir jag alldeles ensam, eller är det så farligt?
Jag tror det är bäst att vänta med sånt där till vi är åtminstone gifta (: När man har barn får föräldrar och svärföräldrar komma hem till en själv istället ^^

Och imorgon ska jag krama lite på Elina och kanske hämta marsvinsburen, yay!

Wiehe & Afzelius - Kom hem till mej (how adorable, jag får en klump i halsen)
Jag har sett den på Skansen, och visst var Mikael Wiehe bra ensam, men det är bra synd att inte Björn Afzelius levde och var med.

Det finns en tid där säden måste mogna, det finns en tid då gräset måste gro
Och när din säd har mognat färdigt och gräset blivit grönt,
kom hem till mej, så gör vi nåt ihop.

Jag hoppas att jag valt rätt i julklappsköpen, att folk blir nöjda och så. NÄr mamma och jag var på Ica i Köping hände en sån rolig sak. Mamma hade hittat en julklapp till mig som jag såklart inte fick se, så det blev en hel del smusslande för att undvika avslöjande. Sen kom vi till scanningskassan och slapp avstämning (tack och lov, med alla blommor och smågrejer!) och kassörskan började skriva något  på ett kort. Vi var såklart nyfikna och mamma frågade vad det var.. "Du hade köpt en dammsugare.." och så var hemligheten avslöjad! Så då vet jag att jag får en sak jag önskat mig iallafall :P Vi skrattade gott åt saken och kassörskan fattade såklart ingenting, hon såg faktiskt ganska bekymrad ut.

2315.
Massor av julstök senare.
Jag har filmat påkladnad av julgranen, Nicklas som dansar med Ulla-Bella (bildbevis kommer senare) och vi har pyntat och strukit dukar.
På annandagen är det hemfärd och middag hos mormor. Lite längtar jag hem, mest är jag väääldigt trött.





What's the deal with my brain?
Why am I so obviously insane?
In a perfect situation
I let love down the drain.
There's the pitch, slow and straight.
All I have to do is swing
and I'm the hero, but I'm the zero.

Hungry nights, once again
Now it's getting unbelievable.
'Cause I could not have it better,
But I just can't get no break
From the girls, all around
As they search the night for someone to hold onto.
I just pass through...

Get your hands off the girl,
Can't you see that she belongs to me?
And I don't appreciate this excess company.
Though I can't satisfy all the needs she has
And so she starts to wander...
Can you blame her?

Tell me there's a logic out there.
Leading me to better prepare
For the day that something really special might come.
Tell me there's some hope for me.
I don't wanna be lonely
For the rest of my days on the earth.


-Weezer - Perfect situation


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback