79. Rajdirajdiraj.

1929.
Nu är jag ensam hemma igen, men den här gången för en kortare tid (hoppas jag verkligen).
Sen Viktor åkte (strax efter att vi gått upp) har jag inte gjort mycket. Jag har inte gjort någonting faktiskt. Kollade på meningslösa program på tv medan Folke låg utsträckt på min mage och snarkade ganska högt.

Nu ska jag efter lite bloggande och bilddagbokande bädda klart sängen (det var jättesvettigt och Folke var bara i vägen) och röja satan litegrann, så att något kanske blir gjort ordentligt. Göra lite skillnad i röran (:
Imorgon ska jag jobba fem timmar (med dubbelt OB-tillägg - yeah) med ett helt nytt projekt och ett som jag inte riktigt är haj på ännu, får se hur det blir. Men när Angelica såg min förtvivlade min inför utbildningen påpekade hon att vi var utvalda för att vi var de som verkade mest tekniskt kunniga (?!) Men jag tar det som en komplimang och gör så gott jag bara kan, och provanställningen har blivit förlängd med två månader, så lite mer av framtiden är säkrad, feels better.

Just nu sitte rjag vid Viktors dator och sabbar hans listor på LastFm, men inte med Amy Diamond som jag gjort förut, utan med lite Orsa Spelmän  och sånt ^^

Igår tog vi bilen och drog till Örebro, i god tid tack och lov, eftersom vi inte hade någon aning om hur lång tid det tog att åka och det tog längre tid än vi trott :P Iallafall kom vi, eller iallafall jag, fram till att Örebro är värda en eloge för att de skyltar så bra. Däremot är resten konstigt, när det gäller vägar och sånt. Centrum var fint och fullt av liv eftersom vi var där mitt i krogrundorna. Jag hade ruskigt ont i fötterna redan innan Kjellvander hade hunnit börja spela och dessutom var jag jättekissnödig - vilket sabbade upplevelsen en aning.

I övrigt var konserten och resan och allt annat prima precis som väntat. Vi kom till och med överens om att spelningen igår var mycket bättre än den på Skansen förra året - heja Lars! Träffade dessutom Jon mitt bland alla örebroare, det var kul. Vi har inte setts sen studenten!

Men nu är Viktor på Uppsala Reggaefestival och roar sig och jag ska greja lite här hemma, see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback