135. Jag vet du kände likadant.

1737.
Lång story short:

Igår skulle jag ha hämtat ett marsvin, men hon kom till Västerås så sent igår, så det fick bli idag istället. Fine!
Vi skulle åka iväg och handla lite och sen hämta henne, men... Bilen var död. Taklampan ha rglappat och stått och lyst, så vi kom ingen vart. Tack och lov har man en mormor som har en son som råkar vara på besök och ha tråkigt (?), som kunde skjutsa oss ut till Skultuna.

Och det var mig en riktig skönhet! Introducing.. Solveig! (aka Lizette)

wtyhathja
Långt nybadat och nyfönat hår minsann!

Lite suddiga bilder, men ändå. Vi släppte ihop dem, och som vi misstänkt så är Sigrid mycket äldre än vad gubben i djuraffären sa.. Så hon tog kommandot och bestämmer
var skåpet ska stå. Och det är väldigt pratsamt och rörligt inne i buren.. Inte bara en småsur Sigrid som bara är snäll och gosig när man lyfter upp henne. Härligt med lite mer liv (:

dfhajrji
Solveig är 5 månader och mindre än Sigrid, som påstås vara 3 månader...

Men det verkar gå väldigt bra, de äter sallad och hö båda två, jag vet inte om vattenflaskan är hittad ännu, men det kommer, det verkar vara en kvick flicka. Stamtavla har hon också, många tjusiga namn att beundra (:

Imorgon är det jobb igen, men det känns som att helgen varit lagom lång.. Har inte städat, brukar göra det på helgerna, men det gör inget. Allt har sin tid.
Igår var mamma i stan och vi handlade en massa tyg med mormor, sen färgade vi mammas hår och klippte ut mönster till en kjol jag skulle sy. Jag hade inte så mycket hopp, men jag sydde färdigt den igårkväll faktiskt :P Och idag sydde fållade jag ett par dukar, och nu finns ytterligare en handduk med plastad frotté. Denna gång en kökshandduk med en sojafläck som inte gick bort (Sigrid tuggar på frottéhanddukarna)

ahathuawrut
Signe tycker det är jättespännande nu när det låter så mycket från buren..

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det var ju fortfarande inte i Skultuna...

2007-02-02 @ 18:44:22
Postat av: Sandra

Nej, men så gott som!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback