132. Remember in the winter..

..far beneath the bitter snows
lies the seed that with the suns love
in the spring,
becomes the rose


2042.
Jag är arbetshandikappad! På jobbet har jag en "mousetrapper", alltså en tangentbordsmus. Så nu sitter jag här och fingrar under mellanslagsknappen och försöker göra saker, och det går inte!

Jag lade nyss ner lite "ärtpluttar" till Sigrid när hon åt hö, sen smög jag på henne och låtsades göra något i garderoben. Bara för att se om hon skulle gå fram och ta dem, och det gjorde hon ^^ Det går framåt varje dag för henne, och igårkväll låg hon på min mage och SOV nästan, när vi tittade på tv..! Vad söt hon är! Signe ligger mest på sängen som vanligt. Om den är bäddad och vi är borta såklart, annars går det inte.

Varannan dag smörjer vi in Sigrids fötter och svarta öra, för att se om såren går bort, och det ser bra ut. Hon är duktig och sitter still medan jag kladdar runt ^^ Idag blev Signe liiite svartsjuk. Hon satt på tvättmaskinen och tittade på, så jag kammade henne lite sen (:

Tvättstuga på gång också, jag fick stressa ordentligt. Slutar egentligen 18:15, men kön tog slut först 18:25, så jag kom inte ifrån föränn 18:30. Sen ringde morbror "Tv-säljaren" Fredrik så jag stod still någon minut. Bara för att snart se 15bussen åka väg framför näsan! Nästa buss gick 18:54. Klev av bussen 19:04, kom hem 19:09, rusade in och sorterade tvätt, sen fort som attan ner till tvättstugan. Ingen hade tagit min tid, phu!

Och varför kommer elände alltid minst två åt gången? Först det här med att vänta länge på bussen.. Sen kunde jag inte låta BLI att vara liite sur på Viktor som inte var hemma.. Sen kommer det en lite tjock pojke och suger LJUDLIGT på ett plaströr med godispulver i. Han stod och sluskade i 20 minuter! Och när jag äntligen satt på bussen och är på väg hem, tror ni inte att det sätter sig en annan grabb bakom mig och dunkar i mitt säte heeela vägen hem ):

Mat? Näe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback