84. This is the year it all will happen.

2118. (Omskrivet pga totalkrasch)
Marit Bergman rocks, jag hade nog glömt henne ett tag. Och låten This is the year passade in så bra förra året när jag tog studenten och skulle ta språnget ut i livet. Men den passar bra i år också, nu när jag ska ha blivit vuxen. Jag har tagit tio poäng på högskolan, skaffat körkort, flyttat in i en riktig hyreslägenhet, skaffat bil, lämnat en fast anställning för ett annat jobb where I rock! (Iallafall lite ibland). Jag har mina räkningar i en pärm sorterat efter månad, och förra årets i en egen plastficka för sig. Jag har samlat på mig en hel hop blommor som kräver lite skötsel, och jag har en lista i kollegieblocket med saker som "måste" göras. Jag blir mer och mer som min mamma. Men 14 poäng är inte fy skam, eftersom jag fortfarande inte har något lån, och ingen seriös boksamling eller får bonuscheckar från ica varje gång Buffé kommer ut.

håkan

Du kan inte se när löven faller ner, hur fel jag är.

Håkan rocks too. Ännu en happy låt med en sad text. Idag har vi käkat köttbullar med potatiskroketter. Låter som en rätt funky mix men det blev riktigt gott. Något som föreföll funky däremot, var andedräkten efteråt.
Signe lever sitt vanliga innekattliv med att vara på balkongen lite mer än vanligt (sjuk mening jag vet) och om hon inte har chansen till uteliv ligger hon inne och häckar. Fast några ruscher har vi fått (: Och kattlådan med lucka funkade. Först var den upptejpad och när jag tog bort tejpen ville hon inte gå dit. Men efter några timmars nödighet löste sig problemet och nu hajar hon. Nu ligger hon uppe på mitt skrivbord och kollar ner på oss. Sticker man upp en penna eller ett finger är det kört direkt :P

Idag har jag dessutom varit på väg att bli en sån där irriterad kund när jag skulle ringa a-kassan & vårdcentralen på en begränsad lunchrast. Men det löste sig, det krävs bara en sjuksköterska som svarar och är snäll, så blir man glad igen. Så jobbar jag också. Det känns så himla bra när en ilsken kund ringer in, och man avslutar samtalet med en lite mindre arg kund.

Maybe, you're gonna be the one who saves me.

marit1
Maarit.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback