63. Flyttdags igen

1722.
I've got stinky feet. Hade tänkt göra ingenting ikväll också, men en alldeles otäckt trött när mormor ringde och ville låna bilen. Så jag ska nog hjälpa henne ikväll istället. Annars kolar hon vippen för att hon inte orkar själv.
Så jag ska kasta i mig en smörgås och dra iväg!


2002.
Efter att ha kört lite fram och tillbaka med lilla bilen fullproppad med saker är jag hemma igen. Jag hoppas att mormor kommit hem och sover nu.

När jag cyklade hem från jobbet idag bestämde jag mig för att jag skulle blogga om hundägare.
Jag blir så himla irriterad på hundägare som tror att de är mycket bättre än alla andra. Om jag hade en hund skulle jag också vara stolt och glad och nöjd, men någon gräns måste dras. JAg blir så ARG när folk tar i system att låta bli att plocka upp efter sin hund. Det är inte okej att låtsas att "Det är ju grönområde här", fejka att man promenerar långt ute i skogen. Jag tycker inte alls att det är trevligt att promenera/cykla förbi en stor bajshög på den asfalterade gångbanan, är det trevligt för någon? Och det är nästan ännu värre med folk som plockar upp efter hunden och sen slänger påsen bredvid vägen. Aaarrrggh! Det är så ologiskt! Att plocka upp bajs är ett val man gör när man bestämmer sig för att över huvud taget skaffa hund i stan. Flytta ut på landet och mota åtminstone av hunden från vägen! Usch, vad ilsk jag blir.

Jag följer fortfarande Karins blogg, och hänvisar gärna till ett
inlägg hon skrivit med medhåll från min sida.
Jag äter iof skräpmat trots att jag inte bör/behöver osv. Men ja, som sagt.. någonstans måste man dra en gräns för vad som är att bara äta lite onyttigt någon gång, och att göra det så ofta att kroppen verkligen tar stryk.

Fortsätter att lyssna på Sandramusik. Ruskigt trött efter en låång arbetsdag. Det visar sig att jag får ett sugigt schema, jag blir ledsen när jag tänker på det. Så jag tänkte ta ett bad och försöka glömma allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback