61. Last dance.

2345.

Nelly Furtado - I'm like a bird

Igår var sista dagen på mitt första riktiga jobb. Vissa personer som jag gladeligen slipper utan krus, men några som jag kommer sakna ganska mycket ): Men jag tog iaf en bild på mig själv på väg hem. Det blåste, jag hade inga solbrillor och självklart uppsatt hår. Så Viktors första reaktion var att jag såg "killig" ut. Jag kanske är lite manhaftig, men ändå :P



Senare for jag ner "i god tid" till stan. Jag vill ju inte komma för sent.. lite taskigt första intryck. Men när det började dra ihop sig kom jag på att jag hade tagit fel på en hel timme ): Så jag pratade lite med Viktor i telefon och sen fick jag en stunds sällskap av Andreas. Trevligt med återseenden, särskilt slumpmässiga xD
Bowlingen med nya arbetskamraterna gick bra, jag var inte bäst men inte sämst heller. Koolt att äta hamburgare som inte är som plastleksaker - tillverkas i miljontal om dagen.
Självklart missade jag bussen hem med en halv sekund och fick vänta på stan igen. Men det var okej.

Idag har vi faktiskt inte gjort ett enda dyft. Jag har mest sovit och så. Vi knallade ner till tvättstugan, men tanten som hade tid före kom aldrig och hämtade sina kläder, så vi får tvätta imorrn istället. Fast jag inte vill! Dumma äldre människor.. fast inte så typiskt. Gamla brukar sköta sig. Vi funderade på om hon dött. Ringde på ett par ggr, men fick inget svar. Antingen stod hon och kikade på oss genom titthålet och blev rädd, eller så ligger hon död framför tv:n. Eller nåt.. stackars tant. Hon är rätt gammal faktiskt.

Vi får se om det blir någon våryra fredag eller lördag, känns inte så direkt. Vore iof kul med karusell-premiär ^^ Jag lyssnar på en massa mysmusik som jag mår bra av, det känns bra.

Smash Mouth - I wanna be like you
Baha Men - Hakuna matata
The Jacksons - Can you feel it
Corinne Bailey Rae - Put your records on


Viktor
Det är inte lätt att vara Viktor. Särskilt inte när cykelskjul ingår i hyran... (:



Förresten måste jag visa min halsbandsgalge också, som jag satt och pillade med en av de där varma sommardagarna för några veckor sedan...:

Galgen
Orkar inte fixa bättre bilder för jag blev arg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback