47. Äckelpäckel.

2153.
I brist på annat tittar jag på Efterlyst. Bland annat pratades det om en man som lurade tjejer att modella och utnyttjade dem. Man filmade en fejkad inloggning på Lunarstorm med nickname "miljonmannen" som var ett av de nick mannen i fråga använt på internet. Nyfiken i en strut ville jag se hur folk reagerade på det hela. Självklart hade någon (som jag redan räknat ut) hunnit skapa ett konto med just det användarnamnet. Alltså, kontot skapat ca 2130 ikväll med en enda inloggning. Well duuh! Tusen miljoner människor skäller ut puckot efter noter för att han våldtar småflickor och utnyttjar tolvåringar. "Ska jag skära kuken av dig" och "Pedojävel" och "Knulla nogon i egna oldern!". Såå, alla små människor som tittade på Efterlyst såg bara Lunarstorm på tv, och lyssnade inte på fakta, att mannen i fråga faktiskt sitter häktad. Nog för att det ibland pratas om att fångar har det för bra i fängelse, men jag tror inte att "Miljonmannen" får tillgång till dator och internet i häktet.
Suck. Dessutom tycker jag att det förtjänas pris i största möjliga dumhet och barnslighet och töntighet till puckot som kastat sig in och skapat ett sådant konto. Vem vill förknippas med något sådant, jag fattar inte?

Nog om det. Idag har jag varit trött precis som många andra ggr. Pratade lite med min mor och även med min bror och min far. Signe (som jag är ganska arg på nu) har lyckats hoppa ner en av mina fotoramar och sedan sprungit fram och tillbaka över glassplittret medan jag sopade upp det. Argh, frustrerande.

Insider nästa, om inget bättre erbjuds. Kanske en köttbulle eller två. Lite Neopet. Lite vatten. Mm.
Jag funderade på en sak som Susanne sa. Hon gav mig en bra idé. När jag har flyttat ska jag bjuda folk hem på fika, för det får plats ^^ Och först på tur ska vara Aino!
Imorgon är det jubileum på jobbet, vilket innebär att jag samlat in pengar till en fin blomma och ska åka dit imorgon förmiddag och äta tacobuffé. Undrans om man ska boka biobiljetter äntligen? Men ärligt talat börjar jag bli ruggigt fattig igen, känns olustigt som fan ):

Mer senare, kanske.

openroad
Bilden heter Openroad i datorn. Symboliserar mycket väl min tanke att ha ett öppet sinne för saker och ting. Alla onda ting kan så småningom vändas till goda. Det trista är att man ibland måste anstärnga sig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback