40. Jämställdhet och desperation.

2038.
Jag skulle aldrig orka med att vara politiker, för det finns alltid nåt pucko som ska tjafsa emot ens åsikter, och till slut blir man gaaaalen för att han eller hon inte fattar att de är puckon ):

2141.
Jag har jätteont i bröstkorgen och det vägrar gå över. Hela min kropp har protesterat idag, det suger ):
Söt har cyklat till jobbet idag, mitt i natten mitt i vintern. Bara för att hans dumma jobb ska börja senare idag. Tycker synd om.

Jag vill fotografera vintern, Signe och Viktor. Gärna kombinerat på olika sätt. Jag tror att jag ska tvinga ut Viktor till Björnön med termobrallor, raggsockor och termos-oboy. Eller kanske.. nåt. I helgen, om han inte far iväg till Uppsala istället, den drummeln. ):

Idag tänkte jag blogga om jämställdhet, men jag vet att det egentligen inte är värt det, så jag tänkte ge er några utdrag ur diskussionen från tidigare idag.

" Det här med löner beror också mycket på hur män och kvinnor skiljer sig rent biologiskt..."
"Män är mer tävlingsinriktade, har lättare att ta för sig, osv. det innebär i sin tur att män har lättare att förhandla sig till bättre löner, bättre jobb osv"...
"De kvinnor som tycker att de är diskriminerade får helt enkelt försöka ta för sig mer, och ta kontakt med lagen."
"om vi ska komma in på politik så tycker jag inte att det är rättvisa att de som jobbar bara tjänar några hundralappar mer än de som stämplar på A-kassa osv, jag tycker inte att det är rättvisa att de som tjänar över medel och har barn ska ha rätt till barnbidrag, osv"
"Problemet idag är att det inte lönar att jobba, man kan vara arbetslös, slippa pendla till jobb, kunna ha småprojekt på sidan av, osv, och där igenom få en högre levnadsstandard och mer pengar över varje månad än de som jobbar"
"Vem "drar eg. ner" vissa jobb som städare och dylikt, genom pigdebatter? Inte är det liberala partier iaf, utan vänsterkartellen+feministmaffian"


Bara ett axplock alltså.

2223.
Råkade flippa förbi HCZ på ztv nyss, och bestämde mig för att titta en stund innan jag dömde ut det totalt (som jag ju egentligen redan gjort). Det tog mig ingen längre stund att komma fram till att det var värre än jag trott. Det var ena riktiga stolpskott det där gänget. En med flera centimeter långa naglar som darrade på rösten när han tvingades klippa av dem. Enn med ölmage och vikingaskägg som knappt kunde röra sig i utrustningen. En som bara var så ful att det var pinsamt, och en med världens fulaste mustasch som dessutom var en riktig teaterapa. Sådär mycket apa att det var jobbigt att titta på.

Och när jag inte trodde att det kunde bli värre dyker Andreas upp. Ledsen grabben, men du förstörde FCZ för mig, och jag orkar inte med att se dig. Och sen Matti. Jag blir så deprimerad! Sluuuuta vara så desperata och tråkiga! Det är inte roligt att ni är med i år igen, det är bara tragiskt! Ni är lika hippa som Naken-Janne, Farmen-Sebastian, Robinson-Robban och Farmen-Qristina. Meral och allt vad de heter, dokusåpa"stjärnorna" som desperat försöker göra comeback och blir utskrattade av hela svenska folket.
Ochs om Olinda som försöker hänga sig kvar i sitt kändisskap och släpper en dödsdålig singel.

Ni är säkert jättegulliga människor allihop, men jag avskyr er ändå. Dessutom glömde Andreas sina hockeybrallor!

2347.
Jag lyssnar på Amy Diamond - Shooting star i loop.
Okej förlåt, jag vet att jag är helt sjuk i huvudet, don't rub it in my face.

Jag tror att ett samtal med Carl var precis vad jag behövde efter den här dagen. Eller de senaste dagarna.
Vissa människor har en helande kraft, verkligen.
Det är när det är som lägst som Carl-Oscar dyker upp på sin vita springare och räddar tillvaron. Det här var inte första gången, minst sagt. Och häromdagen hörde jag något på tv om The magic numbers.. och tidigare såg jag en ny artikel om New order. Och idag smällde det.
Förresten så måste jag försöka räkna ut hur länge jag känt dig Carl.

Och så Viktor. Lite hit och lite dit, men ändå alltid där. Bäst i världen på att reta upp mig, irritera mig och gör amig galen om jag har vaknat på fel sida. Men också världsbäst på att lappa ihop. 363 dagar, hur har du orkat med mig? :P

0007.
När tänkte de släppa hem dig idag?
Ett bevis på att jag suttit lite för länge här är att jag har jätteläskigt ont i axeln.
Det vill vi inte ha tillbaka, bort!
Tur att vi har ställbara bor dpå jobbet, annars skulle jag dö.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Stavfelsnisse har varit framme igen.. Orka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback