65. Himlen är oskyldigt blå.

    1500.
Eftersom min externa hårdisk är borta har jag ingen musik på datorn. Trodde jag, ändå till igår. Då hittade jag:
Ted Gärdestad - Himlen är osyldigt blå
Så nu har jag lyssnat på den så jag spyr.


I fredags när Viktor åkt började jag städa. Fyfarao vad jag städade, jag gjorde allt det där som man liksom skjutit upp i några månader. Men mitt i allt städande bestämmer sig morbror för att dyka upp. Visserligen ett väldigt välkommet besök med datorhjälp och matsällskap, men all städenergi försvann :P

Igår kom min mor, och vi hade en heldag som inkluderade besök hos mormor, fotograferande av Folke, handla på Rusta, köpa en massa blommor till balkongen, plantera blommor på balkongen (jorden tog slut), sy lite, och fixa lite till med blommorna. Jag var trött som sjutton, men ändå kom städmanin tillbaka lagom runt tolvslaget, och jag städade lite till innan jag stupade i säng med älskling i telefon.

Och idag trodde jag att Viktor skulle komma hem tidigt, men så blev det inte. Fast han är iof på väg nu. Och idag tog jag itu med all disk, och sen fanns det liksom inget mer att städa kvar /: Så jag har suttit med fötterna högt på balkongen och läst i
Färdlektyr. Nu lagar jag mat. Jag har nog haft en effektiv helg ändå, för en gång skull.


"Kul" sak stulet av Karin:

Tio första:


Första bästa kompis: Andreas ^^
Första bil: Stålmusen!
Första kärlek: Staffan, tror jag. Redan på dagis (:
Första husdjur: Förutom hästar, höns, kor, katter och hund var mitt första ett marsvin. Världens bästa!
Första semester: Degerfors, kommer inte ihåg nånting ^^
Första jobb: Montör på Systemair AB!
Första köpta skiva: Antagligen nånting i stil med Black Ingvars eller nåt sånt.
Första riktiga kärlek: Viktor.
Första piercing: Öronen. Det var skitläskigt..
Första konsert: Första riktiga: Lars Winnerbäck.

Tio sista:


Sista alkoholdrycken: Cider
Sista bilfärd: Med mamma ut till Hälla igår (:
Sista filmen du såg: Pearl Harbor
Sista ringda telefonsamtal: Försökte få tag i mamma, men hon var ute.
Sista bubbelbadet: Förra helgen
Sista spelade CD: Phil Collins när jag diskade .P
Sista kyss: Flea dagar sen ):
Sista gången du grät: Häromdagen faktiskt.
Sista måltiden: Mikrad matlåda ^^
Sista garvet: Igårkväll, åt mormor som ringde och patade osammanhängande för att hon var på väg att somna

Tio har du nånsin:


Dejtat en av dina bästa kompisar? Nope
Blivit arresterad? Faktiskt inte
Blivit kär vid första ögonkastet?  Nej, det har jag nog inte.
Varit på tv? Ja, på dagis!
Fått ditt hjärta krossat? Bara lite.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Inte med flit?
Haft ett one night stand? Nehedå (:
Busringt till nån? Inte på telefon, bara på dörrklockor :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback