83. Can learn to be human too.

0925. Vakna av sig själv relativt (?) tidigt på en söndagmorgon är skönt.

Det blev inget partaj igår iallafall, det får väl bli en annan gång. Signe är precis som vanligt supergosig och håller sig mest för sig själv. Hon har fått en ny toalett med tak på, men än så länge verkar luckan vara otäck, så den får vänta lite.

Idag känner jag att det är dags att slå slag i saken, och göra ordning här hemma - ordentligt! Vi är på god väg (igen) och det krävs egentligen bara att jag kommer igång så fixar det sig!
Jag fick några restsnuttar av två fina tyger av mamma som jag ska sy lite dukar av när jag får låna symaskinen igen. Sen är det massa andra saker också. Hoppas mamma kommer med korgstolen snart, så ska jag kolla om mitt supergamla nattduksbord får plats också, och isf ska jag tjata på pappa om det och måla lite på det (:

Iallafall - frukost!

2000.
Don't try to kid me mancub.

Vi har städat och diskat och varit duktiga. Nu väntar jag på att få låna symaskinen igen, jag är verkligen sugen ^^ Jag får önska mig en i födelsedagspresent :D

Ja du kanske borde tänkt på konsekvensen mer än kicken, idiot.

Listorna
artar sig. Eller ja, de listar sig iallafall! Jag har dessutom hittat min dagbok (äntligen) och skrivit i den och klistrat in en massa små lappar och saker som legat på hög och väntat (: Ska ta lite kort sen också, på Signe och saker och ting ^^

Såg på det relativt nya tv-programmet Bullshit nyss, de "behandlade" ämnet PETA - People for Ethical Treatment of Animals. Det låter bra, men de var lite knasiga. Till exempel stod de utanför ett typ "animal shelter" och vrålade slagord som "Hur många djur har ni dödat idag" osv, trots att dessa djurhärbergen tar hand om hemlösa och skadade/misshandlade djur som inte har någon annastans att ta vägen. Klart att de avlivar djur, som inte skulle klara sig. Och så kom det fram att PETA själva "räddade" dryga 2000 djur om året, varav bara drygt 700 överlevde. Alltså bedrev de själva samma verksamhet som de motarbetade. Men det var inte allt och jag orkar inte skriva mer om det (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback